Kommunikator > Løsninger > Netto
Nyt skilteunivers til Netto - Kommunikator Reklameværksted

Nyt skilteunivers til Netto

En ‘gul tråd’ i skiltejungle

‘Skab et helt nyt skilteunivers til vores 365 butikker i Danmark’.
Sådan lød oplægget fra Netto Danmark til et helt nyt skiltekoncept. Samtidigt skulle alle eksisterende skilte redesignes og integreres i det nye skiltekoncept, og alt samles i en overskuelig og funktionel skiltemanual.

I den kreative proces var der mange ideer og muligheder på bordet, med ­udgangspunktet: ‘Hvad betyder Netto for familien Danmark’? Det endte ud med universet: ‘Alle handler et eller andet i Netto’: Nogle handler økonomisk, nogle handler økologisk, nogle handler godbidder til Fido osv, osv.

Med universets holdbarhed og muligheder på plads, var opgaven så at få visualiseret de valgte begreber, og i samarbejde med fotograferne at få skabt den rigtige stemning, stil og tone i imageskiltningen. Sideløbende gik vi i gang med at fastlægge retningslinier for den eksisterende skiltejungle, som både funktionalitets- og designmæssigt fik et løft, og som endte op med et tidsløst og anvendeligt skilteunivers, som fremover kan styre alt skiltning i Netto.

Tegnestuen producerede de trykklare rentegninger af hele skilteserien og den omfattende korrekturgang, så alt kunne afleveres til trykkerierne til aftalt tid.

Det sidste led i processen var at skabe en skiltemanual, som på en meget ­logisk og funktionel måde kan bruges af både butikkerne og hovedkontoret. ­Skiltemanualen blev leveret i elektronisk form, da det er den nemmeste og billigste måde at holde den opdateret på, og da den samtidigt indgår i butikkernes online-bestillingssystem.

Opgaven endte ud i mere end 200 forskellige skilte, som efterfølgende er ­implementeret i alle Nettobutikker.

Læs mere her: