Kommunikator > Om os > Kiss
Markedsføring eller kunst? - Kommunikator Reklameværksted

Keep It Simple and...

Markedsføring eller kunst?

‘Keep It Simple and Short’, ‘Keep It Simple, Stupid’ og ‘Keep It Simple and Smart’ dækker alle det samme begreb: KISS!

Kommunikators ønske er netop at simplificere tingene - fordi enkle, simple budskaber virker stærkere, er lettere at huske og hurtigere at implementere. Og så er det måske heller ikke nødvendigt at opfinde den dybe tallerken hver gang?

Hvis man ser kritisk på sin markedsføring og skræller al sminke og alle floskler væk - indeholder ens budskab eller profil så det, som man helt præcist vil formidle til sine kunder? Det bør man spørge sig selv - og andre - om, før man går videre.

Naturligvis skal selve budskabet være interessant, vedkommende, levende og gå rent ind hos modtageren. Og selvfølgeligt skal det også se visuelt godt og lækkert ud - men man skal passe på, at man ikke farer vild, mister fokus og forfalder til at bruge ‘kosmetik og siliconebehandlinger’ i jagten på at skabe et ‘kunstværk’:
For kunst hænger man på væggene eller stiller i receptionen - markedsføring bruger man til at formidle budskaber, skabe relationer og ikke mindst sælge produkter og ydelser med!

Læs mere her: