Kommunikator > Online > AdWords
Annoncer for din virksomhed på Google - Kommunikator Reklameværksted

AdWords

- annoncer for din virksomhed på Google

Hvor søgemaskineoptimering er en langsigtet indsats, er AdWords et værktøj, der gør det muligt at købe sig til ­betalte placeringer på Google.

AdWords er Googles annoncesystem, som giver mulighed for målrettet og fleksibel markedsføring af din hjemmeside. Her vælger du søgeord, ord og sætninger, som beskriver dine produkter, ydelser eller virksomhed. Når en bruger søger på Google med et af dine søgeord, så vises din annonce. Du annoncerer dermed over for en målgruppe, som allerede er interesseret i dine produkter, kompetencer eller serviceydelser - altså relevant markedsføring. Når brugeren klikker på din annonce, lander han på din hjemmeside.

Det er gratis at få vist sine annoncer på Google. Det er først når brugeren klikker på annoncen, at det koster penge.

Som annoncør vælger man selv, hvor meget hvert klik på annoncen må koste, og hvilket budget man vil bruge pr. dag. Når det daglige budget er opbrugt, vises annoncen ikke igen før den næste dag.

Med AdWords konkurrerer man med andre annoncører. Din annonces succes afhænger af, hvor meget du vil betale pr. klik, annoncens kvalitet (hvor mange der vælger at klikke på annoncen) og hvor mange andre, der annoncerer med de samme søgeord.

Se meget mere om AdWords og annoncering her.

Læs mere her: