Kommunikator > Online > Nr. 1
At være synlig online er en absolut nødvendighed for alle virksomheder - Kommunikator Reklameværksted

Nr. 1 på Google..?

Drøm videre - eller dedikér dit liv til det!

Man bliver ikke nr. 1 til ret meget her i livet, uden at bruge rigtig meget tid på det!
Det er hårdt arbejde at blive nr. 1 - og det er endnu hårdere at blive ved med at være det! Og det gælder især, hvis man vil være på side 1 på Google!

Det efterlader de fleste af os med tre muligheder: Drøm videre, dedikér dit liv til det, eller opsæt nogle realistiske og opnåelige mål.

At være synlig online er en absolut nødvendighed for alle virksomheder, store som små. Hvis kunderne ikke kan ‘google dig’, er du jo allerede fravalgt, før de overhovedet har mødt dig.
Og der er vel ingen virksomheder, som kan acceptere at blive fravalgt, fordi kunderne ikke kan finde dem?
Derfor ville det selvfølgeligt være optimalt at ligge allerøverst på verdens største søgemaskine -det er bare ikke realistisk. Men mindre kan heldigvis også gøre det, for med effektiv søgemaskineoptimering kan man komme rigtig langt!

Hvad vil du findes og kendes på?

Det er ekstremt vigtigt at investere tid, tanker og hårdt arbejde på selve søgeordsoptimeringen. For hvad vil du kendes og findes på? Hvad kan du tilbyde og hvem er du? Det er meget vigtigere end design og lækre features og elementer der blipper og båtter - og som tager tid!

Brugernes oplevelser

Før man inviterer kunder ind i virksomheden, sikrer de fleste sig jo lige, at der er ordentligt og præsentabelt med friske blomster i receptionen osv. Kunden skal jo helst have et positivt indtryk og en brugbar oplevelse ud af besøget.
Hvis jeg kommer ind i din virksomheds virtuelle reception, hvad skal så få mig til at se mere af din virksomhed - og kan jeg let og ubesværet komme rundt, uden at fare vild? Og bliver jeg mødt af selvfølgeligheder og tomme fraser, eller kan du byde på noget interessant?
Og så skal man jo også lige have med i betragtningerne, at der kommer langt flere besøgende på din hjemmeside end der gør på postadressen.

Brugeroplevelsen får stadigt større betydning. I dag er en hjemmeside hver mands eje, og det er ikke længere nok bare at ‘være på nettet’.
Hvis kunden skal bruge tid på dig og din virksomhed, så skal du have noget at byde på - ellers er han allerede videre...

Vil du på side 1?

Læs mere her: