Kommunikator > Print > QR-koder
Kreativ brug af QR-koder i din markedsføring - Kommunikator Reklameværksted

Kreativ brug af QR-koder

QR-koder findes i mange medier som fx direct mails, filmplakater, annoncer, visitkort, aviser og blade, i gadebilledet og utallige andre steder.

Hvad er en QR-kode?

En QR-kode er en 2-D stregkode, der kan scannes med en smartphones kamera. Afhængig af kodetypen kan den sende læseren direkte til en hjemmeside, foretage et telefonopkald, levere et elektronisk visitkort og meget andet spændende.
Enhver ejer af en smartphone kan nemt - og gratis - downloade en app til at aflæse QR-koder.

Hvordan kan jeg profilere min lille forretning med QR-koder?

QR-koder er et forholdsvis nyt medie i Danmark - men de er meget udbredte i Japan og USA. Der er mange mennesker, som ikke genkender dem, eller som ikke har en smartphone med en QR-læser installeret, og det begrænser pt. kodernes anvendelse. Derfor er det vigtigt, samtidigt med brugen af QR-koder, at man gør opmærksom på hvad koderne gør og kan.

Brug QR-koder i din markedsføring

Brugen af QR-koder skærper nysgerrigheden hos modtageren - hvad mon der gemmer sig bag koden? Hvis man kan få modtageren til at aflæse koden er det jo et købssignal og man kan derved påvirke modtageren med et godt tilbud eller åbne ens hjemmeside.

Find QR-apps:

Der findes mange QR-apps til både Android og iPhone og en simpel søgning i deres app-stores giver masser resultater.

Her er et par QR- apps, som er populære:

iPhone:
QR Code Reader and Scanner
i-nigma QR Code reader

Android:
Barcode Scanner
QR Droid

Når du har installeret programmet og startet det, kan du scanne koden her og se gode idéer til hvad du kan bruge qr-koder til.

Du kan også se eksemplerne ved at klikke her.