Kommunikator > Online > Bannerannoncering
Bannerannoncering - Kommunikator Reklameværksted

Bannerannoncering

Succes eller fiasko?

Internetbannere kan være en effektiv annonceringsform - men det kan også være totalt virkningsløst, eller ligefrem have negativ effekt - helt afhængig af budskab, målgruppe, udformning og placering. Nogle mener, at bannerannoncers virkning og effekt er udvandet - med direkte ‘banner-blindhed’ tilfølge.

Bannerannoncering kan dog stadig med fordel benyttes til branding, og til at skabe før-opmærksomhed om et produkt - fx før en søgemaskinekampagne for samme produkt sættes i gang. Her anbefaler vi, at man betaler pr. klik (CPC) og helst som provision af de ordrer banneret indbringer (CPA).
Betaling pr. visning (CPI/CPM) bør være et overstået kapitel.

Fordelen ved bannerannoncering er, at det er meget målbart - man kan med forskellige værktøjer gøre sin annoncering endog meget målrettet.
Eller kombinér fx bannerannonceringen med en konkurrence, hvor du kan opsamle mailadresser til senere e-mailkampagner.

Det visuelle udseende er afgørende i en verden fyldt med reklamer. Muligheden for bevægelse i banneret frem for et statisk billede, kan gøre, at modtageren har større mulighed få øje på netop dit budskab. Problemet er dog, at man jo ikke selv bestemmer hvad der ellers er på siden og hvilke andre bannerannoncer, der samtidigt vises.
Man bør undgå pop-up bannere, som generelt irriterer brugerne.

Læs mere her: