Synlighed

- på den fede måde!

Hvad er god markedsføring? - ‘Alt hvad der virker’, kunne det lette svar være! Om det er genialt eller simpelt, sjovt eller alvorligt, stort eller småt, er i første omgang ganske underordnet. Fællesnævneren for effektiv og resultatskabende markedsføring er synlighed i markedet! Hvis man ikke er synlig, kan man have en nok så fantastisk virksomhed - der er bare ingen der opdager det.

Vi bliver alle i dag så overkommunikerede, at det er meget svært at skille alle budskaberne fra hinanden - derfor er det vigtigt at man agerer anderledes, pågående og med humor - for humor er noget af det, der virker allerbedst!

Desuden skal man beslutte, på hvilken måde man vil være synlig i markedet. Markedsføringen skal afspejle virksomhedens interne kultur, da det på den lange bane er virkningsløst at markedsføre og kommunikere noget, som virksomheden ikke kan leve op til.

Se vores katalog med priser på storformatprint og udstilling.
Eller hent kataloget som PDF.

Når man sælger sammenlignelige produkter eller ydelser handler det i høj grad om at tilføre nogle unikke værdier, som kunderne kan identificere virksomheden med.

Ellers ender det med at handle om pris alene (og tingene kan altid findes billigere!), og hvis ­virksomhedens eneste salgs­parameter er pris, bliver det kun sværere at overleve i et stadigt mere konkurrencepræget marked.

Værdiparametre som god service og ­kvalitet er tomme og virkningsløse, for det er en simpel nødvendighed. Derfor skal man finde virksomhedens unikke værdier - og derefter visualisere, formidle og efterleve dem. Det er nemligt helt nødvendigt at skabe loyale kunder, så man ikke skal ud og slås for hver eneste omsætningskrone.

Uanset om man er en stor eller lille ­virksomhed og uanset markedsføringsbudgettets størrelse, skal man kigge på sig selv med ærlige øjne, og huske at ­implementere sine unikke værdier internt i virksomheden, så alle medarbejdere ­kender dem, og så de bliver en aktiv del af virksomhedens værdinormer og kultur.
Og husk så, at al genial markedsføring ikke er bedre end den oplevelse kunden får hos salgsafdelingen.
Derefter kan man så gå ud og være synlig i markedet - på den fede måde!